As part of the course students will get to know the school as a dynamic educational system and be trained to detect, identify, understand and respond to the tasks and problems in it. On the basis of theoretical knowledge and practical experience of the functioning of the school, students will be trained for a critical examination of the contemporary ways of dealing with school activities and problems (organization, cooperation with the local community, the organization of the educational process, acquiring / taking on responsibility (teacher-students-other), creating conditions for successful realization of the tasks and the development of potential, internal and external evaluation, collaboration with parents, lifelong teacher education, models for acquiring new competencies, etc.) as well as competence for the design of possible new and more effective solutions to change existing practices.
|
- Blažević, I.: Rukovodeća uloga ravnatelja u školi
- Blažević, I.: Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja. U: Ivon, H.,Tomaš, S. (ur.): Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnom suradnjom
- Blažević, I.: Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja. U: Ivon, H.,Tomaš, S. (ur.): Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnom suradnjom
- Buljubašić Kuzmanović, V. i Blažević, I.: Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika
- Buljubašić Kuzmanović, V.: Socijalna kultura škole i nastave
- Day, Ch.: Developing Teachers: The Challenges of Lifelong Learning
- Glasser, W.: Kvalitetna škola
- Glasser, W.: Nastavnik u kvalitetnoj školi
- Henting, H.: Humana škola
- Jordan, A.; Carlile, O.; Stack, A.: Aproaches to Learning: A Guide for Teachers
- Jurić, V.: Metodika rada školskoga pedagoga
- Matijević, M.: Alternativne škole: didaktičke i pedagoške koncepcije
- Matijević, M., Bilić, V., Opić, S.: Pedagogija za učitelje i nastavnike
- Pivac, J.: Izazovi školi
- Previšić, V.: Kurikulum teorije, metodologija, sadržaj, struktura
- Sablić, M., Blažević, I.: Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma
- Stoll,L.; Fink, D.: Mijenjamo naše škole
- Vrcelj, S.: Što školu čini školom
|