PRIJELAZ DJECE IZ VRTIĆA U ŠKOLU – PERCEPCIJA ODGOJITELJA I UČITELJA PREMA KONCEPTUALNOM OKVIRU
CHILD-CENTERED COMPETENCES FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE (CCECC)
Autori: Antonija Vkašinović, Bruno Matijašević
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
DOI:
Članak:
Sažetak:
Važnost ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja očituje se u razvoju kompetencija djece u dobi od šest mjeseci do polaska u školu, stoga je nužno kontinuirano uspostavljati relacije između sustava obrazovanja. Kvalitetna relacija između odgojitelja i učitelja rezultira dobrobitima koje osnažuju dijete u emocionalnom, kognitivnom i socijalnom aspektu. Na taj način dijete dolazi u poznatu sredinu, a učitelj je upoznat s cjelokupnim rastom i razvojem djeteta. Stoga je cilj istraživanja dobiti cjelovitu sliku o važnosti prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu iz perspektive učitelja i odgojitelja. Uzorak istraživanja čine osam odgojitelja dječjih vrtića i osam učiteljica osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Dvije odvojene fokus grupe održale su se putem Zoom aplikacije. Sudionici su upoznati s etičkim aspektom istraživanja. Pitanja koja su se koristila formulirana su prema konceptualnom okviru Child-centred Competences for Early Childhood Education and Care (CCECC) i obuhvaćaju kulturološka, organizacijska i pedagoška područja te područje oblikovanja kurikuluma koje rezultira dobrobiti za dijete. Osim navedenih pitanja, sudionici su imali priliku razmijeniti ideje i mišljenja te savjete u unaprjeđenju akcija koje doprinose lakšem prijelazu. Rezultati tematske analize istraživanja upućuju na potrebu jačanja relacije međuodnosa sustava dječjeg vrtića i osnovne škole akcijama i mogućom uspostavom modela koji bi bio utkan u kurikulumske sastavnice dječjeg vrtića i osnovne škole.
Ključne riječi:
holistički pristup, osnovna škola, rano djetinjstvo, tranzicija, vrijednosti