RODITELJSKI UNUTAROBITELJSKI ANGAŽMAN U PODRŽAVANJU DJETETOVA UČENJA TIJEKOM PRIMARNOGA OBRAZOVANJA
Autori: Katarina Šušanj Gregorović
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
DOI:
Članak: RODITELJSKI UNUTAROBITELJSKI ANGAŽMAN U PODRŽAVANJU DJETETOVA UČENJA TIJEKOM PRIMARNOGA OBRAZOVANJA
Sažetak:
Roditeljski unutarobiteljski angažman u podržavanju djetetova učenja sastavni je dio roditeljske podrške djetetovu obrazovanju, osobito značajan za akademski razvoj djeteta u prvim godinama školovanja. Cilj je ovoga rada ispitati povezanost, s jedne strane, roditeljske percepcije vlastite uloge u djetetovu obrazovanju i njihove samoprocjene učinkovitosti u podržavanju djetetova učenja te, s druge strane, roditeljske samoprocjene angažmana u unutarobiteljskome podržavanju djetetova učenja tijekom primarnoga obrazovanja. Rezultati, dobiveni ispitivanjem roditelja učenika primarnoga obrazovanja (N=204) na riječkome području online anketnim upitnikom, sugeriraju da ispitanici vjeruju da je aktivna angažiranost u djetetovu obrazovanju važan dio roditeljske uloge, da uglavnom iskazuju visoku razinu osjećaja samoučinkovitosti za podržavanje djetetova učenja te da relativno učestalo primjenjuju različite aktivnosti podržavanja djetetova učenja tijekom primarnoga obrazovanja. Rezultati, pritom, upućuju na to da se roditelji koji svoju ulogu u djetetovu obrazovanju procjenjuju važnom, kao i roditelji s višom razinom osjećaja samoučinkovitosti u podržavanju djetetova učenja, češće angažiraju u različitim aktivnostima podržavanja djetetova učenja tijekom primarnoga obrazovanja.
Ključne riječi:
roditeljska uvjerenja o vlastitoj ulozi u djetetovu obrazovanju; roditeljska uvjerenja o vlastitoj samoučinkovitosti u podržavanju djetetova učenja