MENU
+385 21 32 92 84

Poljička cesta 35, Split, Croatia

Action research in early and pre-school education

Code: 180360
ECTS: 6.0
Lecturers in charge: izv. prof. dr. sc. Tonća Jukić
Lecturers: Iskra Tomić Kaselj - Seminar

Iskra Tomić Kaselj - Practicum
Take exam: Studomat
Load:

1. komponenta

Lecture typeTotal
Practicum 15
Lectures 30
Seminar 15
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
  1. explain the basic characteristics of action research
  2. differentiate ways to implement action research (indirectly and directly involved in action research)
  3. perceive and set the problem of action research
  4. plan, implement and evaluate the action research
  5. compose instruments for data collection
  6. collect, organise and display the data in the study
  7. critically evaluate the results and the educational process as a whole
  8. write a report on action research.
Literature:
  1. Življenje djece u vrtiću: novi pristupi u shvaćanju, istraživanju i organiziranju odgojno-obrazovnog procesa u dječjim vrtićima, , Miljak, A, Zagreb: SM naklada, 2009.
  2. Kurikulum ranog odgoja: istraživanje i konstrukcija, , Slunjski, E, Zagreb: Školska knjiga, 2011.
  3. Istraživanje kulture odgojnoobrazovne ustanove, (poglavlje 2), Vujičić, L, Zagreb: Mali profesor, 2011.
  4. Metodološki vodič za dječje vrtiće, , ERATO, Zagreb: Golden marketing, 2011.
Optional literature:
  1. Mijenjanje konteksta i odgojne prakse dječjih vrtića, , Petrović-Sočo, B, Zagreb: Mali profesor, 2009.
  2. Kvantitativni i/ili kvalitativni pristup istraživanju pedagoških fenomena, , Sekulić-Majurec, A, Napredak, 141 (3), 289-300, 2000.
  3. Stvaranje predškolskog kurikuluma u vrtiću organizaciji koja uči, , Slunjski, E, Zagreb: Mali profesor, 2006.
  4. Odgajatelj kao refleksivni praktičar, , Šagud, M, Petrinja: Visoka učiteljska škola, 2006.
2. semester
Mandatory course - Part-time studij - Early and Preschool Education
Consultations schedule: