Load:
|
1. komponenta
Lecture type | Total |
Lectures |
15 |
Seminar |
15 |
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
|
Description:
|
The aim of this course is to quality and creative planning, preparation and implementation of the additional teaching of mathematics in primary school teaching.
Students will find, develop and solve problems of appropriate additional teaching of mathematics. They will be encouraged to solve the same problems in as many different ways to meet a variety of strategies that pupils can use in solving complex problems.
|
Learning outcomes:
|
|
Literature:
|
- , 1. Đurović, J. (1992.). Dodatna nastava iz matematike u prvom i drugom razredu osnovne škole: priručnik za učitelje, Školska knjiga, Zagreb.
2. Đurović, J. (2002). Dodatna nastava iz matematike u trećem razredu osnovne škole: priručnik za učitelje, Školska knjiga, Zagreb.
3. Đurović, J. (1998.). Dodatna nastava iz matematike u četvrtom razredu osnovne škole: priručnik za učitelje, Element, Zagreb.
4. Polonijo, M. (2002.). Matematičke zavrzlame: priručnik za kreativne matematičare, Profil international, Zagreb., , , .
|
Optional literature:
|
- , 1. Ovčar, S. (1991.). Identificiranje nadarenih učenika u početnoj nastavi matematike, Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 3, str. 266-270. 2. Čudina-Obradović, M. (1991.). Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje, Školska knjiga, Zagreb. 3. Polonijo, M. (1995,) Matematičke razbibrige za nove radoznalce, Element, Zagreb., , , .
|
Prerequisit for:
|
Enrollment
:
Attended
:
Didactics of Mathematics 1
Attended
:
Didactics of Mathematics 2
|