MENU
+385 21 32 92 84

Poljička cesta 35, Split, Croatia

Pedagogy of Early and Preschool Education 2

Code: 120206
ECTS: 4.0
Lecturers in charge: izv. prof. dr. sc. Ivana Visković
Lecturers: Jelena Topić - Seminar
Take exam: Studomat
Load:

1. komponenta

Lecture typeTotal
Lectures 30
Seminar 30
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Student training to understand children's game from different theoretical viewpoints and organisational contexts as well as to monitor and evaluate various game features
and behaviours.
Learning outcomes:
Literature:
  1. Dijete i igra, Analiza dječje igre. vrste igre. Područja razvoja. Igrovno okruženje., Duran, M., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2001.
  2. Psihologija dječje igre., Teorije nastanka i razvoja dječje igre. Igra i razvoj., Karin, M., Zadar: Filozofski fakultet [online], 2017.
  3. Igra, medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti., , Šagud, M. i Petrović Sočo, B., Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16(Sp. Ed. 1),, 2014.
  4. Children´s Play, The Educator´s Opinion, https://www.mdpi.com/2227-7102/9/4/266, Visković, I., Sunko, E. i Mendeš, B., Education Sciences, 9 (4),, 2019.
Optional literature:
  1. Odgojno-obrazovni aspekti igre djece i roditelja u obitelji. U H.Ivon i B. Mendeš (ur). Dijete, igra, stvaralaštvo., , Visković, I., Split: Filozofski fakultet i Savez društva "Naša djeca", 2016.
  2. Uloge odgojitelja u simboličkoj igri djece rane dobi., , Badurina, P., Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 156(1-2)., 2015.
Prerequisit for:
Enrollment :
Attended : Pedagogy of Early and Preschool Education 1
3. semester
Mandatory course - Regular studij - Early and Preschool Education
Consultations schedule: