Load:
|
1. komponenta
Lecture type | Total |
Lectures |
30 |
Seminar |
15 |
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
|
Description:
|
To achieve basic- general knowledge from this field:
- to recognize and understand the etiology and phenomenology of behavioral problems
- to qualify students for adequate and duly responding to the specific needs of children
and youth that tends to, or already manifest behavioral problems;
- successfully written and oral communicating and presenting their own works;
- develop skills of using different source information and using them properly in
practice
|
Learning outcomes:
|
|
Literature:
|
- Socijalna pedagogija- znanost, teorija i praksa, , Poldrugač, Z., Bouillet, D., Ricijaš, N., Sveučilište u Zagrebu. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2011.
- Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., Školska knjiga Zagreb, 2007.
- Teorijske osnove intervencija-socijalno pedagoška perspektiva, , Žižak, A., Sveučilište u Zagrebu. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2010.
|
Optional literature:
|
- Psihološke osnove poremećaja u ponašanju, , Lebedina Manzoni, M., Naklada Slap Zagreb, 2007.
- Teorije prevencije, , Bašić, J., Školska knjiga Zagreb, 2009.
- Primjena međunarodnih standarda i preporuka u djelovanju hrvatskog društva prema djeci i mladima s poremećajima u ponašanju, , Bouillet, D., Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 2005.
|