PRIMJENA DIGITALNE TEHNOLOGIJE U NASTAVI GLAZBE
Autor: Amir Begić, Jasna Šulentić Begić
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.72.2.3
Članak: 2023. Vol. 72, Br. 2. – A.- Begic, J.- Begic
Sažetak:
Suvremena nastava bilo kojeg predmeta, pa tako i nastava glazbe, s obzirom na novo tehnološko
doba i digitalizaciju podrazumijeva, osim korištenja tradicionalnih nastavnih sredstava i pomagala (npr.
tradicionalnog udžbenika), primjenu digitalne tehnologije (npr. digitalnog udžbenika). Računalo je postalo
gotovo nezamjenjivo pomagalo digitalne tehnologije u nastavi, no ipak njegova svrha nije zamjena za
učitelja, već nadopuna njegovu podučavanju. U današnje vrijeme, kada je internet uglavnom svugdje
dostupan i gotovo svatko ima pristup nekom od uređaja digitalne tehnologije s pristupom internetu, nastava
na daljinu postala je uobičajen način podučavanja i učenja. Digitalna je tehnologija imala veliku ulogu pri
odvijanju nastave glazbe na daljinu za vrijeme pandemije bolesti COVID-19. U okviru rada anonimnim
anketnim upitnikom provedeno je istraživanje na uzorku od 43 studenata glazbe. Cilj istraživanja bio je
utvrditi stavove studenata o korištenju digitalnih tehnologija u budućem odgojno-obrazovnom radu te
njihovu samoprocjenu znanja i vještina za uporabu digitalnih tehnologija. Rezultati su pokazali kako se
većina studenata procjenjuje digitalno kompetentnima, ali da su kompetenciju najvećim dijelom razvijali
samostalnim radom. Ujedno su iskazali pozitivne stavove prema uporabi digitalnih tehnologija u svom
budućem odgojno-obrazovnom radu. Može se zaključiti kako bi akademske ustanove trebale razmisliti o
uvođenju kolegija na kojima bi se razvijala digitalna kompetencija nužna za uspješno djelovanje u
današnjem digitalnom dobu.
Ključne riječi:
digitalna kompetencija, digitalna tehnologija, nastava glazbe, studenti glazbe.