POHAĐANJE KULTURNIH DOGAĐANJA I STJECANJE KULTURNOG KAPITALA U KONTEKSTU RAZVOJA GLAZBENIH KOMPETENCIJA
BUDUĆIH UČITELJA ZA PODUČAVANJE PREDMETA GLAZBENA KULTURA
Autor: Tamara Jukić Sviben, Martina Mičija Palić
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.72.2.6
Članak: 2023. Vol. 72, Br. 2. – T.- Sviben, M.- Palic
Sažetak:
Studenti učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obvezno
pohađaju koncerte organizirane u sklopu Glazbene scene UFZG-a.
Cilj je rada ispitati stavove i mišljenja studenata učiteljskog studija o važnosti i potrebi pohađanja
kulturnih događanja, posebice koncerata, za uspješno i kvalitetno izvođenje nastave glazbene
kulture u primarnom obrazovanju.
Rezultati pokazuju da studenti koji u većoj mjeri smatraju da je za uspješno izvođenje nastave
glazbene kulture potrebno da učitelj aktivno posjećuje koncerte klasične glazbe, sami više i češće
slušaju klasičnu glazbu. Ustanovljene su pozitivne korelacije između stava da je za uspješno
izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelji aktivno posjećuju sve vrste glazbenih
događanja i učestalosti slušanja klasične glazbe. Postoji i statistički značajna razlika u slaganju
s tvrdnjom da je za uspješno izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelji posjećuju
sve vrste glazbenih događanja, ovisno o tome pohađaju li studenti samo koncerte klasične glazbe
ili ne, što ukazuje na to da je studente važno kulturno osvješćivati tijekom učiteljskih studija, kako
bi recepciju kulture, posebno one glazbene, razvijali i poticali kod budućih učenika.
Ključne riječi:
glazbena kultura, koncerti, nastava, osnovna škola, učitelji.