POTICANJE DJEČJE KREATIVNOSTI U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA
Autori: Marina Đuranović, Irena Klasnić, Irena Matešić
Vrsta rada: Pregledni članak
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.69.1.3
Članak: 2020. Vol.69. Broj 1. Đuranović, Klasnić, Matešić
Sažetak:
Uz obitelj, predškolske ustanove predstavljaju najvažniji čimbenik rasta i razvoja djeteta predškolske dobi. To su mjesta dječjega življenja, razvoja, učenja i igre. Kurikulum predškolskih ustanova mora biti fleksibilan, otvoren, prilagođen dječjim potrebama i mogućnostima. Kreativnost mora biti temelj predškolskoga kurikuluma. Dječja se kreativnost može poticati i razvijati kroz sve aktivnosti u predškolskim ustanovama: igru, glazbene, likovne, dramske, kineziološke i brojne druge aktivnosti. U poticanju dječje kreativnosti važnu ulogu imaju odgojitelji, a da bi ju kod djece uspješno razvijali moraju biti svjesni njezine važnosti te i sami trebaju raditi u okruženju koje potiče njihovu kreativnost.
Cilj je ovoga rada osvijestiti važnost poticanja i razvoja dječje kreativnosti i stvaralaštva još od najranije dječje dobi kao jedne od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje.
Ključne riječi:
kreativnost, odgojitelj, otvoreni kurikulum, predškolska ustanova, stvaralaštvo