ZADOVOLJSTVO POSLOM I PROFESIONALNO SAGORIJEVANJE UČITELJA TEHNIČKE KULTURE
Autor: Jadran Jelić, Stjepan Kovačević, Damir Purković
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
DOI: https://doi.org/10.38003/sv.72.2.8
Članak: 2023. Vol. 72, Br. 2. – J.- Jelic, S.- Kovacevic, D.- Purkovic
Sažetak:
Profesionalno sagorijevanje učitelja ozbiljan je problem 21. stoljeća koji pogađa obrazovne
sustave diljem svijeta, a usko je povezan s izvorima zadovoljstva nastavnika. Što je zadovoljstvo poslom
niže, to je veća podložnost sagorijevanju. Istraživanje u ovom radu provedeno je s ciljem utvrđivanja razine
zadovoljstva poslom među učiteljima Tehničke kulture te ispitivanja odnosa između kategorija zadovoljstva
poslom i čimbenika koji su usko povezani sa sindromom sagorijevanja. Za potrebe istraživanja korišten je
online anketni upitnik, a istraživanje je provedeno među 42 učitelja Tehničke kulture s područja Grada
Zagreba. Prema rezultatima, najviše razine zadovoljstva zabilježene su u kategorijama koje se odnose na
prirodu posla i odnose s kolegama, umjereno zadovoljstvo zapaženo je u kategorijama odnosa s
nadređenima, sigurnosti posla i razine odgovornosti. Učitelji Tehničke kulture najmanje su zadovoljni
plaćom te nagradama i priznanjima koje dobivaju za svoj rad. S druge strane, rezultati istraživanja ukazuju
i na visoku razinu emocionalne iscrpljenosti učitelja Tehničke kulture, koja je u visokoj korelaciji s devet
promatranih kategorija zadovoljstva. Kako zadovoljstvo pojedinom kategorijom posla raste, emocionalna
iscrpljenost opada i obratno. Dobiveni rezultati sugeriraju da smanjenje zadovoljstva uzrokuje rast
emocionalne iscrpljenosti među učiteljima Tehničke kulture zagrebačkih škola.
Ključne riječi:
sindrom sagorijevanja, učitelji Tehničke kulture, zadovoljstvo poslom.