021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

 

DIGITALNA PEDAGOGIJA KAO ODGOVOR NA IZAZOVE SUVREMENOG ODGOJA I OBRAZOVANJA

Autor: Ružica Jurčević, Zoran Horvat

Vrsta rada: Original scientific paper

DOI: https://doi.org/10.38003/sv.72.2.10

Članak: 2023. Vol. 72, Br. 2. – R.- Jurcevic, Z.- Horvat


Sažetak:

Današnju fazu društvenog i ekonomskog razvoja svijeta karakterizira digitalizacija koja donosi
velike promjene u području odgoja i obrazovanja. U posljednje dvije godine, koje su obilježene borbom
protiv pandemije bolesti COVID-19, primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u ovom području
zabilježila je eksponencijalni rast što je rezultiralo potrebom da se prilagode nastavne metode i načini
poučavanja kako bi se ostvarili zadani ishodi učenja. Nastavnici su se suočili s kontinuiranim izazovom
usavršavanja metoda poučavanja i učenja kako bi adekvatno odgovorili na zahtjeve učenika i njihove
različite obrazovne potrebe, ali i kako bi povećali razinu motivacije za sudjelovanje u nastavnom procesu
koji je sve više orijentiran na virtualno. Sve veća upotreba digitalne tehnologije u nastavnom procesu
posljednjih godina inicirala je i ubrzani razvoj novih područja pedagogije. U znanstvenoj literaturi sve se
više govori o digitalnoj pedagogiji kao novoj grani ili pristupu u pedagogiji koji proučava zakonitosti
digitalnog odgoja i obrazovanja te razvija nove strategije i pristupe koji omogućuju obogaćivanje
kurikuluma korištenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije. Slijedom toga, u radu se nastoji
objasniti koncept digitalne pedagogije i njezin potencijal u rješavanju tradicionalnih didaktičkih problema,
oblikovanju i razvoju inovativnog procesa učenja te razvoju i podršci kurikulumu koji je sve više okrenut
digitalnoj tehnologiji. Sugeriraju se mogućnosti koje nastavnici mogu koristiti u nastojanjima unaprjeđenja
kvalitete nastavnog procesa te se ističu nedostatci i neki novi izazovi koje sa sobom donosi povećana
uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi.

Ključne riječi:

globalizacija, nastavni proces, obrazovanje, odgoj, pandemija