U sklopu institucijskog projekta Razvijanje prirodoslovne i ekološke pismenosti studenata Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu, kojem su se priključile i studentice s Odsjeka ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja i Odsjeka Sociologije, naše studentice su sudjelovale u programu volontiranja Edukativno- kreativni asistent koji je dio šireg projekta Nepoznata Krka: skrivena blaga gornjeg i srednjeg toka rijeke Krke. Studentice su boravile u edukativno-prihvatnom kompleksu, Eko-kampusu u Puljanima u periodu od 16.10. do 25.10. 2022. godine. Zahvaljujući projektu, studentice su upoznale lokalnu sredinu i kulturno-povijesne lokalitete Nacionalnog parka „Krka“, unaprijedile prirodoslovnu i ekološku pismenost te razvile empatiju prema prirodi, kao i njenoj zaštiti kroz načelo zavičajnosti. Studentice su tijekom svog boravka ne samo upoznale prirodne i arheološki značajne lokalitete NP Krke već su na moderan i interaktivan način aktivno sudjelovanje, razmjenjivale i stjecale nova iskustva i spoznaje. Bitno je i spomenuti kako su spoznale važnost izvanučioničke nastave koja je poveznica života i škole te je neizostavna sastavnica suvremenoga odgoja i obrazovanja. Svoje desetodnevno iskustvo zaokružile su kreirajući
edukativnu radionicu za učenike 3. i 4. razreda osnovne škole.
Citiramo njihove dojmove:
- Iskustvo koje ću pamtiti cijeli život.
- Desetodnevni boravak u prirodi i mirnom okruženju kao i razmjena znanja, iskustava i stjecanje novih kompetencija.
- Savršena ekipa, koordinatorice Branka i Doris svojim znanjem, iskustvom i entuzijazmom kao i cijelim programom nadmašile su naša očekivanja.
- Korisna edukacija i lijepo iskustvo.
- Nakon ovih 10 predivnih dana u prirodi i niz aktivnosti koje smo obavljale još više me osvijestilo o obrazovanju učitelja osnovnih škola za izvanučioničku nastavu koja je vrlo važna u današnjem društvu kada su djeca više usmjerena na aktivnosti u zatvorenom prostoru zbog razvoja tehnologije. Nijedna učionica ne može zamijeniti ono što nudi priroda.
- Nezaboravno iskustvo! Sretna sam što sam imala priliku s ostalim kolegicama napraviti projekt za učenike 3. i 4. razreda.
- Sretna sam što sam sudjelovala na ovom projektu na kojem sam upoznala nove prijatelje s kojima sam izgradila lijepe uspomene i veliko iskustvo.
- Hvala Branki i Doris koje su dale sve od sebe da osvijestimo koliki značaj izvanučionička nastava ima prednost nad učioničkom nastavom. Također im hvala na nizu primjera kojima su pokazale na koji način učenici mogu promatrati prirodu, a da to ne bude samo listajući udžbenike.
- Svima preporučujem ovakve projekte! Priroda, druženje, razmjena iskustava, učenje nečega novoga = neprocjenjivo.